Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a57r80o15s32l88a82v 47H47e34j82n17a 4497311299

"Pruh nebo dva jen pro kamiony. Další dva pro automobily. Další jen pro motocykly."

A kde se bude pěstovat obilí?

Aha, to dovezeme v kamionech.

0/0
17.10.2016 11:05

V48i39l24é60m 48B35a11r30á12k 4936177769566

Absence trestu za porušování pravidel v silničním provozu vyvolává v pachatelích pocit nepostižitelnosti a eskaluje jejich patologické chování. A to nejen v dopravě, ale obecně ve všech životních situacích.

http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=465312

0/0
17.10.2016 8:29

M31i74k26u13l21á54š 47L94é86v33y 5122625554961

Zde by pomohlo, kdyby měl téměř každý nainstalovanou kameru na autě a obecně by to bylo i známé. Pak by absence trestu byla velmi problematická. Protože takový pirát by riskoval že mu dojde od policie pozvánka na projednání přestupku s video-důkazem.

0/0
17.10.2016 14:01

D55a19n65i59e91l 60K82o19r41o13u83s 9371324159370

"média zbytečně tlačí na pilu a snaží se mocně vsugerovat, že všichni, kdo jezdí autem, jsou potenciální a latentní vrazi a zločinci" (Novotný)

To stačí, abych nečetl dál...

0/−2
16.10.2016 18:55
Foto

D77a20l25i22b35o25r 72B17a79r95t94o83š 5334600167219

Dovolím si tři základní libertariánské postuláty (obecně platné na cokoliv):

Nedělej ostatním, co se nelíbí tobě samému.

Pokud to škodí jen dotyčné osobě, ať si to dělá.

Máš právo se bránit, pokud tě něco ohrožuje.

Zdroj:http://josefnovotnyjosef.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=560054

Není to tak jednoduché jak se zdá na první pohled...........

bod 1) není libertariánský ale je to zmršenina Kantova výroku chování a o maximech

bod 2) podle vás je nutné nechat sebevrahy se zabíjet.....což je v přímém rozporu s běžnou lidskou praxí

bod 3) jak poznáte, že vás něco ohrožuje, když nevíte co to je, a jak poznáte správnou metodu a sílu obranné reakce..........je totiž možné že mne míčem ohrožuje malý chlapec..a já se budu bránit tím, že ho zastřelím........a přesně jsem splnil vaše pravidla.......myslím, že byste měl jít více do hloubky

krom toho je nutné říci že právě libertariání jsou velmi jednoduší lidé, kteří toho o světě ví jen velmi málo a prosazují především jen jednu jedninou vlastnost a to je svoboda..........JENŽE....společnost lidí může fungovat jen a jen , když existují pravidla chování...jako je jízda vpravo a zastavení na červené...........doporučená literatura..internet a Sarrazin

+2/−4
16.10.2016 16:13

T97e92r38e55z21a 46H43a25j25k73o22v42a 5237282824310

Media ???? tlaci ? ze jsou ridici pirati silnic? Muzete sem dat nejaky clanek? Z jakehokoliv media. Dekuji.

+1/0
16.10.2016 15:04

T41o67m18á22š 85H50u29d80e81č11e84k 3633963769583

Tak začněmě u zdroje (i když jsou to jen polomozci):

http://www.policie.cz/clanek/ridici-jezdi-agresivne-a-nebezpecne.aspx

0/0
16.10.2016 18:40

T58o35m90á85š 44H93u59d25e41č75e10k 3953613139393

...začněme ...

0/0
16.10.2016 18:40

L93a60d22i72s51l65a51v 92K34v56a72s56n72i19č60k79a 1283477243635

Nikde jsem ještě neslyšel, že by někdo tvrdil, že všichni řidiči jsou piráti silnic. Skoro vždycky to je o konkrétním případu a konkrétním jednotlivci. Zkoušíte nenápadně tyhle pirátské jednotlivce obhajovat formou mlžení a relativizování.

+3/0
16.10.2016 13:26

R17a31d42e48k 37H81o51d76a45ň 9856537671773

Neustálé bombardování "konkrétními jednotlivci" působí v lidech dojmem, že jízda po silnici je asi něco jak jet minovým polem, protože polovina řidičů zřejmě sedá do vozidla ve snaze pozabíjet cestou co nejvíce lidí, dětí v kočárcích atd. Přitom realita - ano, občas narazíte na někoho kdo něco udělá, ale není to úmysl. Buď je to blbost, nezkušenost, "zamyšlení", přehlédnutí nebo prostě něco podobného - a na druhou stranu zase předvídavost na druhé straně má za následek že se nic nestane.

V poměru k množství celorepublikově najetých "člověkokilometrů" je těch pár magorů marginální problém. To takové nedávání přednosti v jízdě je daleko krizovější. Smutné je, že "hyperslušní" řidiči pak obvykle způsobují problémy zase u zipování (aneb zařadím se už 200 m předem, nebudu se tam cpát "na poslední chvíli").

+1/0
16.10.2016 20:16

V52l17a34d50i34s34l92a16v 41B65u38r70y46š85e16k 1799952817574

tak jen si myslím, že pokud někdo potřebuje kameru, aby dokumentoval, jak ho ostatní vybržďují a riskantně předjíždějí, tak by si měl ale uvědomit, že chyba je celkem jistě i na jeho straně, netvrdím, že porušuje předpisy, ale tyhle situace jaksi umožňuje a nebo přímo vyvolává, jezdím 40 let denně se vším možným, jezdím po všech dálnicích Evropy, po městech jako je Paříž, Soluň a nebo Tirana či Bělehrad, ale do takových situacích se nedostávám, tedy dokážu jím předcházet, pokud někoho pustíte, jistě vás nevybrzdí, pokud neumožníte ristkantní předjíždějí, tak vás nikdo riskantně nepředjede, atd, je to všechno o zkušenostech, ale kameru si klidně kupte, jen taková poznámka, aby to bylo jasný,

+1/0
16.10.2016 12:43

M47a49r32t71i27n 73V44a69v24ř74í56k 4482128151772

Dovolím si nesouhlasit, jezdím také hodně a kamera mi již několikrát pomohla k pravomoci. Hlavně v zahraničí se snažím předcházet všem problematickým situacím, ale mnohdy blbci prostě nezabráníte, hlavně v předjíždění nemáte šanci...prostě vás přes plnou v zatáčce předjede a když jede něco proti máte všichni problém ...na Balkáně obvyklý sport

0/−1
16.10.2016 15:01

V30l11a36d39i93s22l31a56v 74B64u13r77y90š94e44k 1959492147954

taky nesouhlasím, kamera mě nikdy nepomohla a ani nemohla, protože jsem nikdy žádnou nehodu neměl, snažím se jim předcházet, pokud mě na balkáně se někdo snaží předjet a mohlo by to být nebezpečné, to se nestává často, tak mu prostě ujedu, v tom problém nevidím, tohle se mě skutečně jednou stalo v Makedonii, nějakej jugoš se mě snažil stůj co stůj předjet a jak jsem v serpentýnách tomu divochovi ujížděl, tak mě zastavili policajti pro překročení rychlosti, nakonec to dopadlo dobře, moje zkušenost je za 40 let taková, že do nebezpečných situací se často dostávají sami, minimálně na tom mají podíl, jak člověk jezdí dlouho, tak se naučí situace řešit s přehledem, kameru vám nevymlouvám, možná ji jednou přestanete potřebovat

+1/0
16.10.2016 18:38

L30u38b29o44m16í75r 88N64ě77m40e84c 7275350649671

To je rozumný nápad, takhle se honit v serpentýnách.

0/0
17.10.2016 7:01

T65o14m52á65š 87H44u25d91e56č16e24k 3943533739783

Zlatá slova a záblesk zdravého rozumu v temnotě. Bohužel ojedinělý ... :-(

0/0
16.10.2016 18:41

J77a16r43o16s84l48a10v 65H30e62j14n57a 4527261899

"Řidič auta automaticky není pirát silnic"

Jestli jste mínil, že Řidič auta není automaticky pirát silnic, pak souhlasím.

Jinak je to nesmysl.

+1/0
16.10.2016 11:14

J47o76s22e32f 39N40o52v82o26t60n14ý46J72o38s91e80f 3453895987610

Obojí je gramaticky správně, ale máte pravdu, lze to obrátit pro srozumitelnost.

0/0
16.10.2016 13:00

T77e82r29e79z28a 64H48a32j13k82o86v72a 5757662684460

Pboji je samozrejme gramatick< spravne, ale titulek neni moc srozumitelny. Ponekud toporny.

0/0
16.10.2016 15:05

J81a30r44o48s34l33a27v 55H79e12j37n37a 4377811679

Gramaticky ano, ale významově odlišné - jestli to na vás, pane Josefe Novotný Josefe, není moc složité.

0/0
16.10.2016 16:11

M66a52r63t21i63n 57V42a13v74ř91í30k 4792428721402

Projel jsem autem celou Evropu, včetně celého Balkánu, a i když si třeba v Albánii s předpisy hlavu moc nelámou a klidně potkáte traktor s fůrou sena na dálnici v odstavném pruhu v protisměru, nikde není v lidech za volantem tolik agresivity jako u nás! Ano, je to dáno především blbou náladou ve společnosti.

A pokud se budou chovat naši mocipáni jako doposud, bude s ohledem na způsob myšlení ještě hůř. Lidé jako Babiš cíleně manipulují s davy ve svůj prospěch, a obrací ideu o tom, že stát má občanům dokazovat jejich pochybení na šílenou zvrácenost, že občané budou permanentně muset státu dokazovat svoji nevinu. Za tímto účelem budou stále více státně šmírováni, viz EET...

A tak není daleko doba, kdy budeme mít v každém autě povinně za své peníze koupené nainstalované zařízení, které bude připojené on-line k státnímu serveru a bude posílat data o vaší jízdě. Každé překročení rychlosti, nedání směrovky bude zaznamenáno a po vyčerpání limitu těchto prohřešků vám velký bratr na nejbližším vhodném místě auto na dálku prostě vypne. Pak budete muset absolvovat spoustu školení, testů a vyšetření ve firmách spřízněných osob našich velkovládců....;-O[>-]

+1/0
16.10.2016 11:05

V70l15a68d55i97s24l55a60v 36B54u64r72y98š26e36k 1209942317254

do Albánie si občas zajedu, ale že by tam nebyli řidič agresivní, to bych neřekl, ti naši jsou proti nim úplní beránci, jinak je samozřejmě pravda, že tam předpisy nikdo nedodržuje, takže jeden jede na červenou, druhej na zelenou, pak troubení nadávky, to je tam naprosto normální, u nás máme spousty řidičů, kteří naprosto striktně dodržují všechna pravidla a taky takové, kteří ne, tyhle dvě skupiny jsou si sobě pak dost nebezpečný

0/0
16.10.2016 12:49

T29o30m22á55š 14H87u49d27e69č56e14k 3523843819493

S prvním odstavcem nesouhlasím, ostatní podepisuji. Nemyslím, že by u nás byla nějaká extra velká agresivita na silnicích. Spíš mi připadne, že řidiči u nás jsou vychováváni ve smyslu "na to mám právo", ale neuvědomují si svoje povinnosti. Příklad? Pojedu pomalu, protože porucha/strach/.... Mám na to právo. Ale moje (morální) povinnost je také pustit občas kolonu, která se za mnou naskládá před sebe a ne jim ještě bránit v předjíždění.

+3/0
16.10.2016 18:46

J41a32n 67P81a83v52e21l 8913362658976

Podle mě jdou Vaše myšlenky špatným směrem. Dle mých dlouhodobých zkušeností, za vším hledej systém. Vysvětlím Vám to. V dobře vedené továrně, když nastane chyba, sedne si tým lidí a hledá kořenovou příčinu. Neviní člověka, ale hledá příčinu a snaží se pozměnit systém a procesy tak, aby se pro příště chyba vyloučila.

Představte si, kdyby stát začal měnit systém. Např. se ví, že omezením počtu dopravních značek a podobných ochranářských opatření se sníží počet dopravních nehod. Stát to nedělá. Státní úřad by měl sledovat počet dopravních nehod, rozdělit to podle příčin a místa a aktivně vytvářet opatření na jejich snižování. Zase, příklad. Vyjde mi, že hodně lidí je sražených na přechodu poté, co se nerozhlédnou a nějaké auto je zaparkované půl metru před přechodem. Co musí udělat stát?

0/0
16.10.2016 10:42
Foto

P84a43v85e47l 80M34a57c27h53a20č58e58k 5641672573

Otáčet občanovi hlavou.

0/0
16.10.2016 10:51

J96a85n 13P32a11v79e89l 8593842148516

Hmmmm, ne.

Když zruším 80 % značek, utírám tím občanovi nos? Když zruším "absolutní přednost" na přechodu pro chodce, utírám tím občanovi zadek?

0/0
16.10.2016 12:09

J22o47s71e18f 37N84o88v15o13t15n40ý31J74o78s94e67f 3383385827720

Já jsem podobné věci říkával ve svých předchozích blozích. Inflace dopravního značení skutečně exituje a já navrhuji její změnu.

0/0
16.10.2016 13:02
Foto

P13a24v35e55l 34M88a14c63h28a93č83e11k 5431382223

Souhlasím snad s jediným: za situací na silnici je člověk a jen málokdy technika.

Já, jako držitel řidičského oprávnění všech skupin naopak vítám medializaci dopravních nehod, ačkoliv vím, že to není to pravé ořechové.

nesouhlasím ani s vaším příměrem k ostatním evropským řidičům. pravda, nemohu srovnávat s celou Evropou, ale při cestách v přilehlých zemích se nesetkávám v takovou mírou prasáren a bezohledností, jako na našich silnicích.

Silnice jsou prvním místem, které ověří stav mysli a tudíž i stav společnosti a v tom jsme na opravdu bídné úrovni. To nezměříte žádným exaktním přístrojem, to můžete jen vnímat. Je až neuvěřitelné, kolik řidičů se v bezpečí své plechovky chová jako hovado a naprosto bezskrupulózně způsobí jinému jakoukoliv obtíž, aby pak ještě udiveného obtěžovaného počastovali dehonestujícími slovy či gesty. A ve své hrdinnosti setrvají, když se před snahou o přímé slovní hodnocení situace zamknou ve svém plechovém bunkru.

Jsem přesvědčen, a realita života to jen potvrzuje, že dokud se nezlepší vztahy mezi lidmi, dokud se neprojasní celospolečenské klima (hojně už víc jak 20 let zamořované čelními představiteli napříč stranami), dotud bude trvat nedobrá situace na silnicích.

+2/−1
16.10.2016 9:56

T20o54m44á82š 72N69o59v64o52t65n63ý 6375527169229

Vůbec nerozumím hned první větě. Mohl byste prosím uvést aspoň pět příkladů?

+1/0
15.10.2016 23:00

K61a30r12e41l 48H97o22v26o82r48k80a 3352862183313

JIm Hacker Bernardovi, že jo?

+1/0
16.10.2016 10:53



BLOGER ROKU 2017

Zeman_projev

Jste mezi vylosovanými hlasujícími? Chcete se zúčastnit předávání cen? Více čtěte ZDE.





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.