Diskuse

Zúžení magistrály je nebezpečný nápad

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VJ

Trošku vám ty argumenty nesedí. Rovnici intenzity máte samozřejmě správně, ale váš předpoklad "Intenzita vám zůstane naprosto stejná, ..." je nepravdivý, a to ze dvou důvodů:

1) Když bude o pruh méně a už teď si tam auta postávají na kufru, tak hustota nemá kam stoupnout. Rychlost se také nezvýší (nové semafory, více kolizních cest, atd.). Klesne zkrátka ta intenzita (na magistrále, zvýší se samozřejmě třeba v Blance), protože se tam ta auta fyzicky nevejdou. No a to je i to, co se dá nazvat tím zklidněním. Zde vám tak maximálně zbývá prostor k diskusi, jestli je to dobře, nebo špatně, ale ta intenzita se prostě sníží.

2) Intenzita se také může snížit na základě zákonů trhu (i když zde cenou nejsou jen peníze, ale čas, komfort a dále). Zvýší-li se doba (a propálené PHM) = cena potřebná pro projetí z P4 na D8 po magistrále, bude jí více konkurovat

a) cesta Blankou. Budete možná naštván, že vám to potrvá déle než dnes, ale pojedete tamtudy. Zde je samozřejmě předpoklad, že řízení dopravy na Blance bude takové, že nebudete stát v zácpě na Barrandovském mostě. Emisí bude více, ale méně jí bude v zástavbě, kde lidem vadí.

b) v případě cest do centra se zas může více lidem než dnes vyplatit MHD (ale nesměla by být tak přeplněná jako dnes)

Jinak městský okruh sice není dostavěn v plánované variantě, ale Blanka+Jížní Spojka+Vysočanská radiála se již k objetí magistrály při většině cest mimo centrum použít dá, jen je zatím Magistrála atraktivnější. Já osobně magistrálu využívám jen v noci, jinak okolo.

0 0
možnosti
VV

Ta magistrala nemela nikdy vzniknout.

0 0
možnosti