Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V92á15c41l81a61v 92J62ů11z62a 6391477306

Trošku vám ty argumenty nesedí. Rovnici intenzity máte samozřejmě správně, ale váš předpoklad "Intenzita vám zůstane naprosto stejná, ..." je nepravdivý, a to ze dvou důvodů:

1) Když bude o pruh méně a už teď si tam auta postávají na kufru, tak hustota nemá kam stoupnout. Rychlost se také nezvýší (nové semafory, více kolizních cest, atd.). Klesne zkrátka ta intenzita (na magistrále, zvýší se samozřejmě třeba v Blance), protože se tam ta auta fyzicky nevejdou. No a to je i to, co se dá nazvat tím zklidněním. Zde vám tak maximálně zbývá prostor k diskusi, jestli je to dobře, nebo špatně, ale ta intenzita se prostě sníží.

2) Intenzita se také může snížit na základě zákonů trhu (i když zde cenou nejsou jen peníze, ale čas, komfort a dále). Zvýší-li se doba (a propálené PHM) = cena potřebná pro projetí z P4 na D8 po magistrále, bude jí více konkurovat

a) cesta Blankou. Budete možná naštván, že vám to potrvá déle než dnes, ale pojedete tamtudy. Zde je samozřejmě předpoklad, že řízení dopravy na Blance bude takové, že nebudete stát v zácpě na Barrandovském mostě. Emisí bude více, ale méně jí bude v zástavbě, kde lidem vadí.

b) v případě cest do centra se zas může více lidem než dnes vyplatit MHD (ale nesměla by být tak přeplněná jako dnes)

Jinak městský okruh sice není dostavěn v plánované variantě, ale Blanka+Jížní Spojka+Vysočanská radiála se již k objetí magistrály při většině cest mimo centrum použít dá, jen je zatím Magistrála atraktivnější. Já osobně magistrálu využívám jen v noci, jinak okolo.

0/0
28.7.2016 12:09

V11o88k97o12u24n 50V95l27a76d31i81m84i70r 8532518729378

Ta magistrala nemela nikdy vzniknout.

0/0
27.7.2016 15:56



BLOGER ROKU 2017

Zeman_projev

Jste mezi vylosovanými hlasujícími? Chcete se zúčastnit předávání cen? Více čtěte ZDE.





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.