Ukončeme, prosím, hon na českého řidiče

28. 07. 2016 22:08:42
Současná mediální masírka pracuje postupně a vytrvale na očerňování řidičů. Dále lidí, co létají letadlem. Zakazují se a omezují se segway, drony, kamiony, Uber... You name it, we have it, we hate it.

Jaký je pohled na věc slovy "odborníků"?

Na úvod citujiAutoRevue.cz:

Podle informací, které získal spolek Brno Autem díky zákonu o přístupu k informacím, náměstek pro dopravu Bc. Matěj Hollan z Žít Brno a náměstek pro rozvoj města Mgr. Martin Ander, Ph.D. ze Strany zelených najeli ročně služebními auty dohromady 80 000 km.

Matěj Holan z Žít Brno za svým ekologickým posláním v roce 2015 ujel služebním autem 58 000 km. V první polovině roku 2016 se umírnil a prozatím služebním vozem najel něco přes 20 000 km.

Tímto děkuji sdružení Brno Autem, protože odhalování pokrytectví dá práci.

Další skvělá zpráva, která je již trochu starší, ale souvisí s pozicí českého řidiče na mediální scéně:

"Ne vždy má tragédie viníka" volně cituji Ústavní soud. "Tak přece jen existuje spravedlnost!" (Vichnar, Nagano, 1998) Tímto se rozseknul případ muže couvajícího na parkovišti v Havířově, který nedopatřením a neúmyslně usmrtil malé dítě, které mu vběhlo pod kola. Šok a hrůza a doživotní trauma z ukončeného života bude řidiče pronásledovat do konce života. I tak se nedlouho před tím v médiích objevila věta, která mě zamrazila v kostech a zhnusila mi tehdejší pozdní večeři: Čeští řidiči jsou bezohlední, brání verdikt v kauze přejetého dítěte soudkyně

"Nejrizikovější jsou u řidičů první dva roky, tuhle skupinu musíme podchytit," zdůrazňuje Lerch (Slova šéfa dopravní policie Tomáše Lercha v rozhovoru pro DVTV, ze 16. 9. 2015). Pokud bude nejproblémovější skupina modroocí bruneti z Olomoucka, preventivně jim dáme jen pouhé dva body a řidičák jen na 5 let a bude vymalováno, že.

Názor Martina Fendrycha z Aktuálně.cz mě donutil přemýšlet nad pojmem demagogie. Protože to je tak subjektivní a nahodilý termín, že ho lze aplikovat na cokoliv, včetně na názor na individuální neveřejnou dopravu v ČR. V jednom mu dám za pravdu, kolo dokáže nepříjemně překážet. Obzvláště, když je cyklista neukázněný a jezdí tak, že ohrožuje duševní zdraví řidičů. Když jsem jel kolem starého sídliště v Radotíně, mezi auty se vynořil asi dvanáctiletý chlapec na kole. Paradoxně se lekl víc mě než já jeho, a při pohledu na mě spadl. Brzdy mě nezradily, v klidu jsem zastavil, klukovi jsem pomohl na nohy (klepaly se mi ruce). Řekl jsem mu, že jsem rád, že se nikomu nic nestalo a zaklel jsem jak ďábel, že doufám, že si to zapamatuje do konce života.

Můj pohled na celou věc?

Co má tohle všechno společné? Že máme viníka již předem. Řidič se stal potenciálním latentním zločincem. Již předem víme, že čeští řidiči jsou zlí. Ti němečtí jsou v pořádku a proto např. může být v Německu neomezená rychlost na dálnicích. Také to prý souvisí s tím, že v Německu mají kvalitní dálnice.

Ale nene prosím. Každý, kdo pravidelně Německo navštěvuje, ví, že bezohlednosti se meze nekladou. Byl jsem v hesenském Kasselu, když se nám řidič přehnal na červenou přes přechod. Byl jsem v saském Lipsku, když řidič prudce brzdil a skončil metr na přechodu pro chodce.

Zároveň se nesmyslně argumentuje, že řídit auto je přírodě škodlivé. Když už selže argument o tom, že všichni řidiči jsou nebezpeční (a proto je potřeba je preventivně buzerovat, danit, omezovat), tak se vytáhne CO2 jako ultimátní argument a tím je podle mnohých hotovo. Není. V tomto článku jsou nádherně plastické obrázky toho, jak se těží lithium a jiné kovy obsažené nejen v elektrických baterií "elektrických" automobilů. Připomíná mi to v mnohém Most.

Tady jde o celkový obrázek na automobil. Automobil je vynález, který posunul lidskou společnost vpřed. Máme nezvratné důkazy o kladech pro společnost v podobě sanitních, požárních a dalších vozů. Nejdřív byl automobil a pak teprve autobus. Dnes na silnice z autosalónů vyjíždí prvotřídní vozy, které jsou bezpečné, tiché, lehké a mají nižší a nižší spotřebu. Jsou vyráběné z moderních materiálů, které opotřebovávají vozovku méně než automobily dřívějška. Automobil nezabíjí, to bezohlední lidé ano. A těm je nějaký bodový systém a pokutování ukradený.

Co s tím? Dosavadní systém nefunguje. Potřebuje změnit. Paradoxně více směrem ke svobodě! Bodový systém zrušit a překopat systém peněžních pokut. Žádný povinný e-call a žádná povinná lékárnička. Žádné povinné připoutávání řidiče. Za jízdu pod těžkým vlivem omamných látek, ohrožování druhých a usmrcení paradoxně přísnější tresty. Proč buzerovat tu většinu slušných vystresovaných řidičů. Policie se musí zaměřit na skutečné piráty silnic.

Více danit dopravu na silnici?

Doplatí na to normální cestující i zákazníci a odběratelé. Problematika zvyšování mýtného se odráží i v ceně jízdného pro autobusy, odráží se i ve výsledné ceně za přepravné za zboží jako textil, potraviny nebo součástky, které se vezou v nákladních automobilech nad 3,5 tuny. Uvedu vám konkrétní příklad:

Pokud jedete žlutým autobusem z Prahy do Liberce, jedete po 95 km mýtem zpoplatněném úseku. Za každý km to je cca 1 Kč (1,04 Kč pro autobusy Euro V). Lístek jedním směrem stojí 100 Kč. A pokud vás jede v autobuse 33 (podle mě průměrná obsazenost na této trase), tak na mýtném jako cestující zaplatíte 3 Kč. Peníze vybrané z mýta mizí já nevím kde, protože občan je daněn více a více a jediné co narůstá je byrokracie a ne veřejné služby. Korunku po korunce jste daněni a korunky se rozkutálí bůhví kam (že by neziskovky).

Jeden z největších příběhů historie psaný pneumatikou

Automobil je dost často prostředek, který pomůže mnohým z chudoby. Znáte ten příběh zakladatele KFC, plukovníka Sanderse? Přespával ve svém automobilu, když od restaurace k restauraci popojížděl a nabízel svůj recept na kuře. Já znám příběh řemeslníka z Rakovníka, který mi opravil vanu a musel jet ke mě autem, protože je nejlepší ve svém oboru a udělal to za skvělou cenu, včas a rychle. Znáte ty příběhy, kdy jste museli okamžitě vyjet směrem na dálnici, protože vám kamarád zapadl do příkopu a potřeboval lano a vytáhnout? Každý z vás žije příběh, který je unikátní a jedinečný. Začalo to Ferdinandem Porsche, který z pojízdných kočárů udělal skutečné auto? Nebo to byl Škoda, který dal jméno nejslavnějšímu artiklu v naší malé zemi. Byla to ta oprýskaná oktávka, ve které jste jeli pro svou ženu do porodnice, kdy se vám narodilo krásné dítě. Byla to první pořádná pusa, kterou jste dostali při západu slunce na parkovišti. Ty příběhy jsou různé, různě krásně.

Závěr?

Současná mediální masírka pokračuje podle trendů nastavené elitami, které chtějí neustále zušlechťovat naše životy k obrazu svému. Homo sapiens dokonalis. Znáte knihu Konec civilizace (Brave New World)? Celkový koncept oklešťování individuálních lidských svobod je postupný a nedokonavý proces, který prostupuje všemi oblastmi našich životů. Závěr neexistuje, boj za individuální svobodu je nikdy nekončící cesta.


Více na: http://www.autorevue.cz/brnensti-vnucovaci-cyklistiky-najedou-80-000-km-rocne-sluzebnimi-auty

Autor: Josef Novotný | čtvrtek 28.7.2016 22:08 | karma článku: 41.13 | přečteno: 7519x


Další články blogera

Josef Novotný

Masakr pro námořní dopravu jménem příliš levné €

Tento článek reflektuje situaci před cca 3 týdny. Vzhledem k mému pracovnímu nasazení, neměl jsem čas jej publikovat dříve, ale v org. podobě jej naleznete zde.

5.4.2017 v 20:29 | Karma článku: 11.99 | Přečteno: 521 | Diskuse

Josef Novotný

Čeští lodníci versus děčínský finanční úřad

Pojďme si trochu osvětlit fakta, která na idnes.cz úplně nezazněla. Podotýkám, že profesně nejsem lodník a nejsem z Děčína. Nadzvihla mě celá kauza a proto jsem se rozhodl, že si ji celou pořádně prostuduji...(s příběhem uvnitř!)

16.2.2017 v 19:03 | Karma článku: 33.98 | Přečteno: 2696 | Diskuse

Josef Novotný

Řidič auta automaticky není pirát silnic

V dnešní době se mi zdá, že média zbytečně tlačí na pilu a snaží se mocně vsugerovat, že všichni, kdo jezdí autem, jsou potenciální a latentní vrazi a zločinci. Já, jako majitel řidičského průkazu B, nesouhlasím a protestuji.

15.10.2016 v 22:09 | Karma článku: 33.84 | Přečteno: 3262 | Diskuse

Josef Novotný

Jak má vypadat doprava, aby byla přínosem pro všechny

Již od vysoké školy se aktivně věnuji oboru, který zrychlil tempo naší ekonomiky – logistice. Chtěl bych se také v pár řádcích zamyslet nad stavem oboru, který je mi blízký – dopravě.

10.10.2016 v 12:17 | Karma článku: 17.38 | Přečteno: 445 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Pavel Jeřábek

Zase o krok blíž

Tak nám schválili ganju, řekla by snad kanadská posluhovačka. Kanada se přidala k myšlenkově progresivním zemím a legalizovala trávu. Jaký důvod ale ve skutečnosti stojí za její přetrvávající kriminalizací v mnoha jiných zemích?

17.10.2018 v 14:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 88 | Diskuse

Tomáš Vodvářka

Manželské toccaty a fugy - peníze

Pokračování tématického celku - nicméně dnes s vědomím, že vstupuji nikoli na křehký led, ale skotačím na minovém poli....

17.10.2018 v 10:43 | Karma článku: 21.18 | Přečteno: 629 | Diskuse

Jan Řeháček

Úspěch versus "úspěch"

Někdo závidí loukám a někdo svým bližním. V poslední době slyším poměrně často postesknutí nad tím, jak někdo někomu závidí úspěch. Kdykoliv se s tímto argumentem setkám, zbystřím. Ono to s úspěchem vůbec není tak jednoznačné.

17.10.2018 v 9:09 | Karma článku: 12.90 | Přečteno: 263 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Prezident to dokázal. Podruhé vstoupil do stejné řeky

Slovy klasika (Karla Čapka): „Kdo zradí jednou, zradí vždycky.“ Vztaženo na prezidenta: Pakliže mluvil vulgárně v rozhlase jednou, bude tak mluvit i příště. Čemu se všichni najednou diví?

17.10.2018 v 8:00 | Karma článku: 38.65 | Přečteno: 2285 | Diskuse

Jita Splítková

Ó ta slova!

Slova milá, slova slušná, slova bojovná, slova sprostá – vše jsou jen slova a jejich volba není někdy náhodná. Třeba nevinné slovo kráva...

16.10.2018 v 14:47 | Karma článku: 13.01 | Přečteno: 295 |
Počet článků 24 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2043

Člen Strany svobodných občanů z Prahy 12





Najdete na iDNES.cz