Zúžení magistrály je nebezpečný nápad

26. 07. 2016 22:40:19
Já chápu argument, že tehdejší socialistká vláda naprosto nesmyslně rozdělila Prahu a Bratislavu velkým bulevárem. Tři pruhy tam a tři zpátky na Wilsonově. Její zúžení je v současné chvíli dle mého pozorování nebezpečný nápad.

Radní pro dopravu, Petr Dolínek (ČSSD), se nechal slyšet v rozhovoru pro Hospodářské noviny, že rada projedná plán "humanizace" magistrály.

Cituji:

Nezpůsobí to však neřešitelné dopravní zácpy?

Nemyslím si. Už dnes většina aut, která se pohybují po magistrále, tuto silnici nevyužívá pro tranzit skrze hlavní město, ale vjíždí na ni a zase vyjíždí z přilehlých oblastí. Tuto obslužnou roli magistrála musí plnit i nadále. Ostatní vozy musíme i díky lepšímu dopravnímu značení včas odklonit. Zdroj citace: zde

To pochopitelně není pravda. Pokud cestujete směrem na Ústí nad Labem a bydlíte na Praze 4, nebo 12, tak je pro vás nejrychlejší a nejpohodlnější jet kolem Tančícího domu a pak na sever přes Argentiskou a pak vesele po D8. Současný stav není optimální, ale po otevření Blanky jako frekventovaný řidič pociťuji zlepšení (odklonila se doprava z Prahy 5 směrem na sever). Toto je forma tranzitní dopravy přes město. Současná alternativa vpodobě Blanky nebo Okruhu je pro obyvatele jižní části města tangenciální a tudíž dlouhá.

Proč zúžení většinou škodí?

Zopakuji základní rovnici v oblasti dopravního inženýrství: Intenzita = Hustota x Rychlost (jednotka voz/hod) -vysvětlena v poznámce dole. Intenzita vám zůstane naprosto stejná jenom se poměr hustoty zvýší a rychlost se sníží. Toto platí při zachování stejného množství projetých vozidel a ten se po zúžení nezmění a kouzelným proutkem auta nezmizí.

O konkrétním příkladě efektivně fungujícího znovurozšíření jízdního pruhu píšu ve svém blogu z února, kde zmiňuji příklad z Pardubic.

Před tím, než začne vůbec nějaká debata na téma omezení dopravy v centru, tak je potřeba nejdříve pořádně dostavět Městský a Pražský okruh. Teprve pak může začít debata na téma odklonění tranzitní dorpavy z centra, protože teprve pak budeme mít čísla o reálné průjezdnosti rezidenty a ne, že jako pan radní budeme žonglovat s čísly.

Závěr: Tzv. zklidňování dopravy žádné zklidnění nepřinese. Potřebujeme komplexní celistvé řešení v oblasti obchvatů, dostatku parkovacích míst an okraji Prahy a u stanic metra. Potřebujeme zprůjezdnit klíčové úseky tak, aby byly minimalizovány emise a omezen hluk. Musíme se vyvarovat stresovým situacím, kdy se kvůli vypjaté dopravní situaci zvyšuje nehodovost. Mám sen, kdy doprava v Praze nebude noční můra.

Vysvětlení rovnice:

Inzentiza je počet vozidel, která projedou a nebo chodců, kteří projdou příslušným příčným řezem komunikace za určitou časovou jednotku. Hustota je počet vozidel nacházejících se v daném okamžiku na zvoleném plošném úseku pruhu pozemní komunikace, jednotkou je např.voz/km. Rychlost V - známe v km/h, měří se nebo vypočítává. Podle výpočtu se dělí na střední bodovou rychlost ("průměrná rychlost" v daném místě během určité doby - použije se např. radar) a střední okamžitou rychlost (rychlost vozidel vypočtená jako průměr údajů rychlostí zjištěných v určitém časovém okamžiku na sledovaném úseku komunikace).
Autor: Josef Novotný | úterý 26.7.2016 22:40 | karma článku: 23.47 | přečteno: 884x


Další články blogera

Josef Novotný

Masakr pro námořní dopravu jménem příliš levné €

Tento článek reflektuje situaci před cca 3 týdny. Vzhledem k mému pracovnímu nasazení, neměl jsem čas jej publikovat dříve, ale v org. podobě jej naleznete zde.

5.4.2017 v 20:29 | Karma článku: 11.99 | Přečteno: 521 | Diskuse

Josef Novotný

Čeští lodníci versus děčínský finanční úřad

Pojďme si trochu osvětlit fakta, která na idnes.cz úplně nezazněla. Podotýkám, že profesně nejsem lodník a nejsem z Děčína. Nadzvihla mě celá kauza a proto jsem se rozhodl, že si ji celou pořádně prostuduji...(s příběhem uvnitř!)

16.2.2017 v 19:03 | Karma článku: 33.98 | Přečteno: 2696 | Diskuse

Josef Novotný

Řidič auta automaticky není pirát silnic

V dnešní době se mi zdá, že média zbytečně tlačí na pilu a snaží se mocně vsugerovat, že všichni, kdo jezdí autem, jsou potenciální a latentní vrazi a zločinci. Já, jako majitel řidičského průkazu B, nesouhlasím a protestuji.

15.10.2016 v 22:09 | Karma článku: 33.84 | Přečteno: 3262 | Diskuse

Josef Novotný

Jak má vypadat doprava, aby byla přínosem pro všechny

Již od vysoké školy se aktivně věnuji oboru, který zrychlil tempo naší ekonomiky – logistice. Chtěl bych se také v pár řádcích zamyslet nad stavem oboru, který je mi blízký – dopravě.

10.10.2016 v 12:17 | Karma článku: 17.38 | Přečteno: 445 | Diskuse

Další články z rubriky Praha a střední Čechy

Radek Pálka

Má v Čechách Mc Donald odpískáno?

Asi nemá a ještě dlouho mít nebude, ale kultura českého stravování je díky bohu za posledních pár let na takové úrovni, že lidé postupně ztrácejí zájem o tyto formy stravování.

17.10.2018 v 7:00 | Karma článku: 15.31 | Přečteno: 741 | Diskuse

Michal Ptáček

Zpovykaný Pražák se městem řítí rychlostí 11,7 km/h

Řízení Prahy za dosluhujícího magistrátu bylo příšerné, což ocenili i voliči. Podívejme se na konkrétní příklad, jak se přes město jezdí...

15.10.2018 v 9:00 | Karma článku: 26.91 | Přečteno: 1282 | Diskuse

Tomáš Flaška

Dohodli jsme se na opravě Libeňského mostu

Hlásí Piráti, Praha Sobě a Spojené síly pro Prahu, tedy pravděpodobná budoucí pražská koalice. Fakt jsem si oddechl.

11.10.2018 v 7:47 | Karma článku: 24.47 | Přečteno: 656 | Diskuse

Radek Pálka

Obsluhoval jsem japonského císaře

Nikdy předtím jsem neměl potřebu chlubit se tím, pro koho jsem kdy vařil,byť výčet osobností je velký. Ale když už jsem se do toho dal, tak namátkou: Princ Charles, Madeleine Albrightová, Václav Havel, Václav Klaus, Japonský císař

10.10.2018 v 16:55 | Karma článku: 29.57 | Přečteno: 1353 | Diskuse

Šárka Rosová Váňová

Umělci jsou šouplí bejkem

“Umělci jsou šouplí bejkem”. Říkávala moje maminka. Takoví trochu cvoci... tím myslela. Vyšinutí a někde v jiných dimenzích. A někdy se prostě střetnou s realitou.

9.10.2018 v 10:46 | Karma článku: 16.70 | Přečteno: 624 | Diskuse
Počet článků 24 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2043

Člen Strany svobodných občanů z Prahy 12





Najdete na iDNES.cz