Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zúžení magistrály je nebezpečný nápad

26. 07. 2016 22:40:19
Já chápu argument, že tehdejší socialistká vláda naprosto nesmyslně rozdělila Prahu a Bratislavu velkým bulevárem. Tři pruhy tam a tři zpátky na Wilsonově. Její zúžení je v současné chvíli dle mého pozorování nebezpečný nápad.

Radní pro dopravu, Petr Dolínek (ČSSD), se nechal slyšet v rozhovoru pro Hospodářské noviny, že rada projedná plán "humanizace" magistrály.

Cituji:

Nezpůsobí to však neřešitelné dopravní zácpy?

Nemyslím si. Už dnes většina aut, která se pohybují po magistrále, tuto silnici nevyužívá pro tranzit skrze hlavní město, ale vjíždí na ni a zase vyjíždí z přilehlých oblastí. Tuto obslužnou roli magistrála musí plnit i nadále. Ostatní vozy musíme i díky lepšímu dopravnímu značení včas odklonit. Zdroj citace: zde

To pochopitelně není pravda. Pokud cestujete směrem na Ústí nad Labem a bydlíte na Praze 4, nebo 12, tak je pro vás nejrychlejší a nejpohodlnější jet kolem Tančícího domu a pak na sever přes Argentiskou a pak vesele po D8. Současný stav není optimální, ale po otevření Blanky jako frekventovaný řidič pociťuji zlepšení (odklonila se doprava z Prahy 5 směrem na sever). Toto je forma tranzitní dopravy přes město. Současná alternativa vpodobě Blanky nebo Okruhu je pro obyvatele jižní části města tangenciální a tudíž dlouhá.

Proč zúžení většinou škodí?

Zopakuji základní rovnici v oblasti dopravního inženýrství: Intenzita = Hustota x Rychlost (jednotka voz/hod) -vysvětlena v poznámce dole. Intenzita vám zůstane naprosto stejná jenom se poměr hustoty zvýší a rychlost se sníží. Toto platí při zachování stejného množství projetých vozidel a ten se po zúžení nezmění a kouzelným proutkem auta nezmizí.

O konkrétním příkladě efektivně fungujícího znovurozšíření jízdního pruhu píšu ve svém blogu z února, kde zmiňuji příklad z Pardubic.

Před tím, než začne vůbec nějaká debata na téma omezení dopravy v centru, tak je potřeba nejdříve pořádně dostavět Městský a Pražský okruh. Teprve pak může začít debata na téma odklonění tranzitní dorpavy z centra, protože teprve pak budeme mít čísla o reálné průjezdnosti rezidenty a ne, že jako pan radní budeme žonglovat s čísly.

Závěr: Tzv. zklidňování dopravy žádné zklidnění nepřinese. Potřebujeme komplexní celistvé řešení v oblasti obchvatů, dostatku parkovacích míst an okraji Prahy a u stanic metra. Potřebujeme zprůjezdnit klíčové úseky tak, aby byly minimalizovány emise a omezen hluk. Musíme se vyvarovat stresovým situacím, kdy se kvůli vypjaté dopravní situaci zvyšuje nehodovost. Mám sen, kdy doprava v Praze nebude noční můra.

Vysvětlení rovnice:

Inzentiza je počet vozidel, která projedou a nebo chodců, kteří projdou příslušným příčným řezem komunikace za určitou časovou jednotku. Hustota je počet vozidel nacházejících se v daném okamžiku na zvoleném plošném úseku pruhu pozemní komunikace, jednotkou je např.voz/km. Rychlost V - známe v km/h, měří se nebo vypočítává. Podle výpočtu se dělí na střední bodovou rychlost ("průměrná rychlost" v daném místě během určité doby - použije se např. radar) a střední okamžitou rychlost (rychlost vozidel vypočtená jako průměr údajů rychlostí zjištěných v určitém časovém okamžiku na sledovaném úseku komunikace).
Autor: Josef Novotný | úterý 26.7.2016 22:40 | karma článku: 23.47 | přečteno: 882x


Další články blogera

Josef Novotný

Masakr pro námořní dopravu jménem příliš levné €

Tento článek reflektuje situaci před cca 3 týdny. Vzhledem k mému pracovnímu nasazení, neměl jsem čas jej publikovat dříve, ale v org. podobě jej naleznete zde.

5.4.2017 v 20:29 | Karma článku: 11.99 | Přečteno: 518 | Diskuse

Josef Novotný

Čeští lodníci versus děčínský finanční úřad

Pojďme si trochu osvětlit fakta, která na idnes.cz úplně nezazněla. Podotýkám, že profesně nejsem lodník a nejsem z Děčína. Nadzvihla mě celá kauza a proto jsem se rozhodl, že si ji celou pořádně prostuduji...(s příběhem uvnitř!)

16.2.2017 v 19:03 | Karma článku: 33.92 | Přečteno: 2693 | Diskuse

Josef Novotný

Řidič auta automaticky není pirát silnic

V dnešní době se mi zdá, že média zbytečně tlačí na pilu a snaží se mocně vsugerovat, že všichni, kdo jezdí autem, jsou potenciální a latentní vrazi a zločinci. Já, jako majitel řidičského průkazu B, nesouhlasím a protestuji.

15.10.2016 v 22:09 | Karma článku: 33.84 | Přečteno: 3255 | Diskuse

Josef Novotný

Jak má vypadat doprava, aby byla přínosem pro všechny

Již od vysoké školy se aktivně věnuji oboru, který zrychlil tempo naší ekonomiky – logistice. Chtěl bych se také v pár řádcích zamyslet nad stavem oboru, který je mi blízký – dopravě.

10.10.2016 v 12:17 | Karma článku: 17.38 | Přečteno: 443 | Diskuse

Další články z rubriky Praha a střední Čechy

Vlastimil Nesrsta

Veleslavín není žádný kurník

V dubnu ztratila Praha jednu z turistických atrakcí. Nosiče zavazadel cestujících, kteří na Veleslavíně přestupují na autobus směrem na letiště, nahradily eskalátory.

23.5.2018 v 10:54 | Karma článku: 14.04 | Přečteno: 273 | Diskuse

Blanka Musílková

Úřednická krutost nezná mezí

- nestačí přijít o zrak - nestačí být závislá na invadliním důchodu 20 let (10.000,- KČ/MĚSÍC) - nestačí být SLUŠNÁ A PLATIT NÁJEM

23.5.2018 v 8:34 | Karma článku: 16.50 | Přečteno: 1106 |

Miloslav Doubrava

Za svým názorem musíte stát

Dneska jsem jel s autobusem 332 do Jílového a řidič byl na lince asi nový. Důsledně na místních starousedlících vyžadoval ukazovat všelijaké slevové karty apod.

18.5.2018 v 8:55 | Karma článku: 21.87 | Přečteno: 626 | Diskuse

Jan Dvořák

Bude se muset hradní kancelář v z. prezidenta Zemana omluvit?

Nejvyšší soud sice už rozhodl ve sporu o omluvu za výroky prezidenta Miloše Zemana na adresu novináře Ferdinanda Peroutky, avšak znění rozsudku zatím soud nezveřejnil.

17.5.2018 v 20:58 | Karma článku: 15.68 | Přečteno: 407 | Diskuse

Tomáš Kubálek

Stát porušuje Listinu základních práv a svobod

V tomto konkrétním případě se jedná o potlačování práva na svobodné podnikání. Tím kdo právo potlačuje je Státní ústav pro kontrolu léčiv (SÚKL) a poškozeným jsou čeští výrobci a pacienti.

16.5.2018 v 15:12 | Karma článku: 16.28 | Přečteno: 694 | Diskuse
Počet článků 24 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2036

Člen Strany svobodných občanů z Prahy 12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.