Ministerstvo antidopravy a kouzel

6. 04. 2016 15:40:15
Neexistuje v téhle zemi snad nevděčnější povolání, než se stát ministrem dopravy. Chápu, není to moc prestižní (finance nebo premiér, to je terno), ale nevděčné to je snad stejné jako úklid záchodků ve vlacích. Brzo ráno.

V tomto blogu se chci zamyslet na celou myšlenkou toho, proč by vůbec stát měl řídit dopravu. Až na několik elementárních zákonů, které stejně vyplývají z mezinárodních smluv a úmluv, státní zásahy do dopravní politiky víc škodí než pomáhají.

V oblasti infrastruktury vidíme to, že řidiči se stali dojnou krávou, kterou stát šikanuje v oblasti daní za naprosto nepřiměřené kontroly a dohledu. Tento dohled a kontrola má za důsledek naopak více dopravních nehod, více zmařených životů a pokud ne životů, tak minimálně šedých vlasů na skráních mnoha lidí. Existuje přímá korelace mezi zavedením absolutní přednosti pro chodce a navýšením úmrtí na přechodech. V totalitárním a nedemokratickém Československu bylo 60 km/h v obci a mimo obec autostrada jak Husák. Auta byla méně kvalitní, bylo jich také nemálo a silnice nebyly na úrovni těch západoevropských. I přesto bylo méně mrtvých a méně zraněných.

Proč musí stát vlastnit dopravce v oblasti železniční dopravy, jak v segmentu osobní, tak i v nákladní? Chápu, koleje byly vždy strategickou záležitostí a jejich vlastnictví bylo klíčové pro armádu. Ale důsledek diletantního hospodaření ČD Cargo, ČD nebo ČSA má za důsledek jen zvyšující dluh naší země. Jakkékoliv státní vlastnictví je náchylné k brakování, drancování a loupení.

Stát musí mít kontrolu nad nezbytnými a strategickými objekty, jako koleje a aktivitami z nich plynoucí, například řízení letového provozu. Stát ale nemusí nutně stavět dálnice. Nemusí se plýtvat peníze daňových poplatníků na nesmyslné projekty. Jsou to naše peníze a měli bychom křičet jak diví, jak je to možné, že nás tak odírají. Jsou to peníze obyčejných lidí, jako jsem já nebo vy. Chodíme do práce a dodatečné služby a produkty jsou pro nás celkově zdaněny až na neuvěřitelných 50%.

Pokud bychom aplikovali smysl pro šetrnost a dali si záležet na efektivitě, tak jsme schopní snížit náklady, které neseme za provoz takového drahého ministerstva, jako je MDČR. Popravdě řečeno, ani jej nepotřebujeme. Všechny klíčové kompetence se dají přesunout na Ministerstvo financí nebo Ministerstvo pro místní rozvoj. Máme snad ministerstvo obuvy nebo ministerstvo nábytku?

Říká se, že spojením ministerstev nebo zrušením Senátu se ušetří peníze. Daný efekt neleží v rušení ministerstva, ale v rušení jeho agendy a snížení chutě jednotlivých úředníků na modifikaci našich životů. Méně úředníků, méně sociálních inženýrů, více lidí z praxe, více svobody. Jednoduché jak facka.

Na závěr si dovolím krátkou filozofickou větu:

"Doprava je ve své esenci potřeba pohybu. Tento pohyb vychází z individuálních potřeb. Individuální potřeby jsou naplňovány skrze svobodu. Míra svobody determinuje možnost naplňování lidských potřeb. Proto hleďme na dopravu jako na svobodu pohybu."

Autor: Josef Novotný | středa 6.4.2016 15:40 | karma článku: 19.53 | přečteno: 658x


Další články blogera

Josef Novotný

Masakr pro námořní dopravu jménem příliš levné €

Tento článek reflektuje situaci před cca 3 týdny. Vzhledem k mému pracovnímu nasazení, neměl jsem čas jej publikovat dříve, ale v org. podobě jej naleznete zde.

5.4.2017 v 20:29 | Karma článku: 11.99 | Přečteno: 521 | Diskuse

Josef Novotný

Čeští lodníci versus děčínský finanční úřad

Pojďme si trochu osvětlit fakta, která na idnes.cz úplně nezazněla. Podotýkám, že profesně nejsem lodník a nejsem z Děčína. Nadzvihla mě celá kauza a proto jsem se rozhodl, že si ji celou pořádně prostuduji...(s příběhem uvnitř!)

16.2.2017 v 19:03 | Karma článku: 33.98 | Přečteno: 2696 | Diskuse

Josef Novotný

Řidič auta automaticky není pirát silnic

V dnešní době se mi zdá, že média zbytečně tlačí na pilu a snaží se mocně vsugerovat, že všichni, kdo jezdí autem, jsou potenciální a latentní vrazi a zločinci. Já, jako majitel řidičského průkazu B, nesouhlasím a protestuji.

15.10.2016 v 22:09 | Karma článku: 33.84 | Přečteno: 3262 | Diskuse

Josef Novotný

Jak má vypadat doprava, aby byla přínosem pro všechny

Již od vysoké školy se aktivně věnuji oboru, který zrychlil tempo naší ekonomiky – logistice. Chtěl bych se také v pár řádcích zamyslet nad stavem oboru, který je mi blízký – dopravě.

10.10.2016 v 12:17 | Karma článku: 17.38 | Přečteno: 445 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Václav Smrk

Brněnskou primátorkou exekutorská parazitka?

Za zvláštních netransparentních okolností, provázených lží a porušováním slibů, se vytváří na brněnské radnici koalice pod vedením Markéty Vaňkové s kontroverzní podnikatelskou minulostí v exekutorském byznysu.

17.10.2018 v 15:33 | Karma článku: 18.00 | Přečteno: 261 |

Dušan Póč

Vsetín dál zůstává Tschunkolandem

O vsetínské vládní koalici je, alespoň to tak vypadá, rozhodnuto. Všechno zůstane při starém. To znamená, že chod ve městě bude, ať se to komu líbí, nebo ne, dál ovládat Jiří Čunek. Sice nepřímo, avšak bude!

17.10.2018 v 15:18 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 101 |

David Vlk

Proč psát o hradním sprosťákovi?

Má vlastně nějaký smysl rozčilovat se nad jednáním našeho přímo zvoleného hradního hulváta? Má smysl vyslovovat jeho jméno a poskytovat mu prostor na svém blogu ve svém životě, ve své hlavě.

17.10.2018 v 14:30 | Karma článku: 23.87 | Přečteno: 488 | Diskuse

Petr Máj

Je prezident České republiky sprosťák, anebo naivní snílek?

Z křížovky Orwell 2018: Vulgární slovo na čtyři, jímž můžete v České republice opět nabýt mediální vážnosti, pokud skutkovou podstatu oné nadávky naplňujete, a označí-li vás takto vulgárně přímo prezident republiky.

17.10.2018 v 13:13 | Karma článku: 21.82 | Přečteno: 571 | Diskuse

Milan Šarapatka

Senátorský klub skoro-prezidentů

Neúspěšní prezidentští kandidáti, zvolení do řad senátorů se stále nemohou rozhodnout, do kterého senátorského klubu vstoupí.

17.10.2018 v 12:59 | Karma článku: 30.92 | Přečteno: 681 | Diskuse
Počet článků 24 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2043

Člen Strany svobodných občanů z Prahy 12





Najdete na iDNES.cz