Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hele, Uber regulací a přidej plyn

8. 02. 2016 19:54:09
Koukám na protest taxikářů a kroutím hlavou. Chápu, že protestují, ale máme tady 21. století. To znamená, že taxi služba jak ji známe jako model, dle mého soudu již je passé.

Jaké má klady nový model taxikaření pro zákazníka, cestujícího, jako jsem já.:

  1. Na Silvestra, kdy je metropole beznadějně přeplněná a plná lidí, je absolutní nedostatek taxikářů a tak se modlím, že někoho splaším nebo to dojdu pěšky. Můj předloňský zážitek ze Silvestra, kdy jsem takto tahal skupinu opilých rakouských kamarádů a hledali jsme taxi, nepřeji ani svému největšímu nepříteli. A proto je super alternativa např. v Uberu, kdy si lidi mohou objednat takovéto alternativní taxi.
  2. "E-Hail" systém, v překladu e-zavolání taxi, je pro klienta pohodlný. Nepracujete s hotovostí a papírovými účtenkami.
  3. Chrání se klient, protože díky programovatelné cestě předem nemůže řidič kroužit kolem dokola a naúčtovat vám taxu navíc.
  4. Čím menší regulace, tím více dostupných aut a řidičů pro klienty. Špatní řidiči, díky nízkému hodnocení nemají moc dalších šancí. Opět plus pro mě, jako cestujícího, protože jsem schopen hodnotit práci řidiče.

A co to znamená pro řidiče?

  1. Díky tomu, že platba probíhá bezhotovostně, tak řidič je chráněn proti úprku cestujícího bez placení. Sám si pamatuji, jak taxikář honil v Pštrossové ulici dva Anglány, co odmítli zaplatit podezřele vysoké jízdné.
  2. Jako řidič máte flexibilitu, nepracujete šichty a nejste komandování dispečerem.
  3. Pracujete již s vaším existujícím vozem, nepotřebujete založit složitě živnost.
  4. Řidič je chráněn proti agresivnímu cestujícímu, protože i cestující jsou hodnoceni a agresoři jsou vyštípáni, podobně jako špatní řidiči.

Obecně se dá konstatovat, že to řeší můj problém jako cestujícího, protože se bojím, že mě taxikář může okrást (žiju v Praze). Taxikáři se bojí agresivních tupců, já to chápu. A celkově díky takovým alternativním systémům vyhrává konkurenční prostředí a dopravní průmysl. Celkově se zvyšuje nabídka, která pokrývá v současné chvíli převyšující poptávku.

Díky Bohu již nežijeme ve světě, kde musíte mít známého taxikáře, který jezdí Ruzyně - centrum, zelináře, řezníka, místního politika, kamaráda z cestovky, kamarádku, co vám dá bony, devizový příslib a podomní bábu, co na vás nebude práskat, abyste nemohli náhodou jet do Jugošky.

Žijeme doufám ve světě inovací, pokroku. Díky aplikacím jako Spotify, Tinder, Messanger nebo Uber máme tak neomezené možnosti alternativního způsobu hledání informací a seznamování se s lidmi.

Moje poselství je jednoduché. Uber na regulaci, přidej plyn a začni řešit ty podstatné věci v životě.

Autor: Josef Novotný | pondělí 8.2.2016 19:54 | karma článku: 21.42 | přečteno: 1021x


Další články blogera

Josef Novotný

Masakr pro námořní dopravu jménem příliš levné €

Tento článek reflektuje situaci před cca 3 týdny. Vzhledem k mému pracovnímu nasazení, neměl jsem čas jej publikovat dříve, ale v org. podobě jej naleznete zde.

5.4.2017 v 20:29 | Karma článku: 11.99 | Přečteno: 518 | Diskuse

Josef Novotný

Čeští lodníci versus děčínský finanční úřad

Pojďme si trochu osvětlit fakta, která na idnes.cz úplně nezazněla. Podotýkám, že profesně nejsem lodník a nejsem z Děčína. Nadzvihla mě celá kauza a proto jsem se rozhodl, že si ji celou pořádně prostuduji...(s příběhem uvnitř!)

16.2.2017 v 19:03 | Karma článku: 33.92 | Přečteno: 2693 | Diskuse

Josef Novotný

Řidič auta automaticky není pirát silnic

V dnešní době se mi zdá, že média zbytečně tlačí na pilu a snaží se mocně vsugerovat, že všichni, kdo jezdí autem, jsou potenciální a latentní vrazi a zločinci. Já, jako majitel řidičského průkazu B, nesouhlasím a protestuji.

15.10.2016 v 22:09 | Karma článku: 33.84 | Přečteno: 3255 | Diskuse

Josef Novotný

Jak má vypadat doprava, aby byla přínosem pro všechny

Již od vysoké školy se aktivně věnuji oboru, který zrychlil tempo naší ekonomiky – logistice. Chtěl bych se také v pár řádcích zamyslet nad stavem oboru, který je mi blízký – dopravě.

10.10.2016 v 12:17 | Karma článku: 17.38 | Přečteno: 443 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jan Andrle

Kafíčko

Věci ztrácíme a sem tam nacházíme. Kolikrát to jde tak pomalu, že ani netušíme, že něco ztrácíme. Dost filosofie. Jde přece o KAFE. Normální ranní kávičku...

24.5.2018 v 0:29 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 18 | Diskuse

Jan Pražák

Jak mě zapomněli ve vlaku

Jako každý správný pes bych pro svého páníčka udělal cokoli, ale někdy je fakt k zakousnutí. Jako třeba včera. Už ráno se mi zdálo, že je na mě nějak podezřele hodný a když mi dal k snídani buřta, začal jsem tušit zradu.

23.5.2018 v 20:13 | Karma článku: 14.59 | Přečteno: 283 | Diskuse

Petr Omelka

Máte problém s úředníky? Nemusíte, staňte se na chvíli mentálně nezpůsobilým

Úřední šiml byl vždycky koněm jankovitým a osedlatelným jen tehdy, pokud vám to sám dovolí. Ale i tak, jako kůň skutečný i tento se dá někdy zvládnout.

23.5.2018 v 17:32 | Karma článku: 20.67 | Přečteno: 648 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Největší parkoviště v ČR – dálnice D1

Pokud po D1 nejezdíte, vnímáte jen zprávy o ní. V duchu toho, že většina zpráv je negativních, slýcháte zejména, že dálnice stojí.

23.5.2018 v 15:30 | Karma článku: 9.69 | Přečteno: 324 | Diskuse

Jan Klar

Ta, se kterou teď žiju

Pseudochlap není urážka ani nadávka nebo pokus o zesměšnění. Je to pojem, který příhodně vystihuje fenomén dnešního muže.

23.5.2018 v 12:36 | Karma článku: 16.63 | Přečteno: 864 | Diskuse
Počet článků 24 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2036

Člen Strany svobodných občanů z Prahy 12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.