Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zákaz spaní v kabině kamionu? Co to jako má být?

3. 01. 2016 11:08:04
Možná sankce až 1800 €. Tj. pokud nebudete trávit více jak 45 hodin týdně standardního odpočinku mimo kabinu vozidla. Belgické eurokomunistické království přišlo s novým zákonem jak „potírat levnou konkurenci z východu“.

Už na úvod říkám, že se divím jak blázen, že je něco takového možného. Existuje něco jako 561/2006, které jasně stanovuje daný čas odpočinku, jak jej trávit atd, atd. Už tak se mi zdá moc přísná, nad rámec AETR, který se mi zdál optimální (aby dopravci netýrali řidiče a řidiči měli vůbec možnost si odpočinout). Plus k tomu si připočtěte nesmyslný páteční zákaz jízdy z Bursíkovy dílny v ČR.

Tak se mi zdá, že zvířátka si jsou v EU rovna, ale některá jsou si rovnější, že. Protože proč? Kabina kamionu je přesně konstruována proto, aby se v ní spalo, probůh. Ten řidič už takhle má problém spát ve 3 hodiny odpoledne, když to na něj v tachografu „padne“ a musí si povinně odpočinout.

Ono je to strašně vtipné, protože stačí, abyste ten kamion naložili na intermodální vlak typu Ro-La a ten odpočinkový čas se vám začne počítat jinak. Profesionálové vědí, o čem je řeč.

No a pak tu máme kabotáž, že? Laicky řečeno, při mezinárodní přepravě v rámci EU smíte vykonat tři vnitrozemky. No a na to si stěžují Švédi, že se jim pod tímhle „skryje“ Rumun nebo Bulhar a dost často to dělají načerno a ničí jim spediční trh ve Skandinávii.

Takže bude nový belgický zákon platit jen pro belgické řidiče?

Ono, když už teda musíte povinně trávit čas odpočinku v motelu, jak mi moji milí belgičtí soudruzi zajistí, že řidič vůbec stihne dojet do motelu, najde tam volné lůžko a hlídané parkoviště? A stihne to vůbec, aby to nepřetáhl dle svého tachografu?

Takže můj argument PROTI paradoxně bude vycházet z Nařízení ES 561/2006, konkrétně čl. 4, písmeno h:

... týdenní dobou odpočinku“ týdenní doba, během níž může řidič volně nakládat se svým časem a která zahrnuje „běžnou týdenní dobu odpočinku“ a „zkrácenou týdenní dobu odpočinku“:

— „běžnou týdenní dobou odpočinku“ se rozumí doba odpočinku v celkovém trvání nejméně 45 hodin,

— „zkrácenou týdenní dobou odpočinku“ se rozumí doba odpočinku kratší než 45 hodin, která smí být za podmínek stanovených v čl. 8 odst. 6 zkrácena na nejméně 24 po sobě následujících hodin;

Shrňme si to. Drtivá většina nových nařízení dneška jdou proti vlastnickému právu s kamionem nakládat. Snaží se potírat silniční dopravu všemi možnými nástroji. Snaží se omezovat lidskou svobodu. A nejhorší je, že se soudruzi motají z nařízení do nařízení, míchá se jim to s výjimkami a víte co?

Lidský důvtip si vždycky najde okliku. Co to bude tentokrát? Budou řidiči kamionu vozit s sebou stan a spacák a budou chrnět na odpočívadle vedle auta? Jaký bude efekt? Jen možné ohrožení zdraví a bezpečnosti řidiče!

Ing. Josef Novotný

Moje související články:

https://web.svobodni.cz/clanky/josef-novotny-zakaz-jizdy-kamionu-o-vikendu-proc-ne-rovnou-naporad

https://web.svobodni.cz/clanky/josef-novotny-ja-kamion

Související články:

http://ekonomika.idnes.cz/eu-zvazuje-zakaz-spani-v-kamionech-d5x-/eko-doprava.aspx?c=A151223_180000_eko-doprava_suj

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/362612/bezte-do-hotelu-zeme-eu-chteji-ridicum-zakazat-prespavani-v-kamionech.html

Autor: Josef Novotný | neděle 3.1.2016 11:08 | karma článku: 38.89 | přečteno: 6171x


Další články blogera

Josef Novotný

Masakr pro námořní dopravu jménem příliš levné €

Tento článek reflektuje situaci před cca 3 týdny. Vzhledem k mému pracovnímu nasazení, neměl jsem čas jej publikovat dříve, ale v org. podobě jej naleznete zde.

5.4.2017 v 20:29 | Karma článku: 11.99 | Přečteno: 518 | Diskuse

Josef Novotný

Čeští lodníci versus děčínský finanční úřad

Pojďme si trochu osvětlit fakta, která na idnes.cz úplně nezazněla. Podotýkám, že profesně nejsem lodník a nejsem z Děčína. Nadzvihla mě celá kauza a proto jsem se rozhodl, že si ji celou pořádně prostuduji...(s příběhem uvnitř!)

16.2.2017 v 19:03 | Karma článku: 33.92 | Přečteno: 2693 | Diskuse

Josef Novotný

Řidič auta automaticky není pirát silnic

V dnešní době se mi zdá, že média zbytečně tlačí na pilu a snaží se mocně vsugerovat, že všichni, kdo jezdí autem, jsou potenciální a latentní vrazi a zločinci. Já, jako majitel řidičského průkazu B, nesouhlasím a protestuji.

15.10.2016 v 22:09 | Karma článku: 33.84 | Přečteno: 3255 | Diskuse

Josef Novotný

Jak má vypadat doprava, aby byla přínosem pro všechny

Již od vysoké školy se aktivně věnuji oboru, který zrychlil tempo naší ekonomiky – logistice. Chtěl bych se také v pár řádcích zamyslet nad stavem oboru, který je mi blízký – dopravě.

10.10.2016 v 12:17 | Karma článku: 17.38 | Přečteno: 443 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jan Andrle

Kafíčko

Věci ztrácíme a sem tam nacházíme. Kolikrát to jde tak pomalu, že ani netušíme, že něco ztrácíme. Dost filosofie. Jde přece o KAFE. Normální ranní kávičku...

24.5.2018 v 0:29 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 18 | Diskuse

Jan Pražák

Jak mě zapomněli ve vlaku

Jako každý správný pes bych pro svého páníčka udělal cokoli, ale někdy je fakt k zakousnutí. Jako třeba včera. Už ráno se mi zdálo, že je na mě nějak podezřele hodný a když mi dal k snídani buřta, začal jsem tušit zradu.

23.5.2018 v 20:13 | Karma článku: 14.59 | Přečteno: 283 | Diskuse

Petr Omelka

Máte problém s úředníky? Nemusíte, staňte se na chvíli mentálně nezpůsobilým

Úřední šiml byl vždycky koněm jankovitým a osedlatelným jen tehdy, pokud vám to sám dovolí. Ale i tak, jako kůň skutečný i tento se dá někdy zvládnout.

23.5.2018 v 17:32 | Karma článku: 20.66 | Přečteno: 648 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Největší parkoviště v ČR – dálnice D1

Pokud po D1 nejezdíte, vnímáte jen zprávy o ní. V duchu toho, že většina zpráv je negativních, slýcháte zejména, že dálnice stojí.

23.5.2018 v 15:30 | Karma článku: 9.69 | Přečteno: 324 | Diskuse

Jan Klar

Ta, se kterou teď žiju

Pseudochlap není urážka ani nadávka nebo pokus o zesměšnění. Je to pojem, který příhodně vystihuje fenomén dnešního muže.

23.5.2018 v 12:36 | Karma článku: 16.63 | Přečteno: 864 | Diskuse
Počet článků 24 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2036

Člen Strany svobodných občanů z Prahy 12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.